LEKKA MŁODA KAPUSTA (redukcja, adptacja, keto, LCHF, paleo, optymalna, bez glutenu, laktozy i jajek)

Lekka duszona młoda kapusta z koperkiem kojarząca mi się z domem rodzinnym jest świetną propozycją na szybki, smaczny, niskokaloryczny i niskowęglowodanowy obiad. Możecie komponować z nią przeróżne zestawy o dowolnym makro wybierając mniej lub bardziej tłuste mięsa, drób czy ryby oraz dodając ewentualnie tłuszczu (adaptacja, stabilizacja wagi). Doskonale sprawdzi się także jako danie jednogarnkowe np łopatka zapiekana w młodej kapuście.

Składniki:

Kapustę obrać z rozwiniętych wierzchnich liści.

Główki pokroić na połówki lub ćwiartki i wydrążyć głąby.

Resztę poszatkować drobno i wrzucić do garnka.

Kapustę zalać wodą, dodać przyprawy i gotować do miękkości ok 20 minut.

W tym czasie poszatkować drobniutko koperek i dodać go do kapusty po zakończeniu jej gotowania.

Całość wymieszać.

Chcąc podbić tłuszcz należy dodać go na początku gotowania.

Smacznego!

BTW całości  bez tłuszczu: 2750 kg, B 27 g, T 2,2 g W 119 g. W 100 g: B 1 g, T 0, W 4 g.

9 komentarzy

Ola

Dla tych, którzy nie unikają laktazy i nie są na redukcji jak najbardziej super sprawa i dodatkowy tłuszczyk 😉

Odpowiedz
Ola

Dla tych, którzy nie muszą liczyć każdego grama węgli jak najbardziej świetny pomysł 🙂

Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *