KOKOSOWY PUDDING CHIA (keto, LCHF, paleo, optymalny, bez glutenu, laktozy, jajek i cukru)

Nasionka chia (szałwii argentyńskiej) podbiły serca miłośników różnego rodzaju diet. Są nie tylko zdrowe, ale mają również wyjątkową właściwość żelowania płynów, dzięki czemu można stosować je w wielu przepisach jak np. w tym na przepyszny kokosowy pudding chia. Tym razem podany z musem z pierwszych truskawek 😉  Jest to także idealne śniadanie dla dzieci zamiast sklepowych serków i jogurtów 😉

Składniki na 4 porcje:

  • 400 ml mleka kokosowego
  • 40 g nasion chia
  • truskawki – ilość wedle uznania i ograniczeń co do węglowodanów ( u mnie 300 g na mus i do dekoracji)
  • borówki do dekoracji – ilość j.w.
  • opcjonalnie słodzik np. stevia (keto/LCHF, ksylitol (LCHF) lub cukier
  • Mleko kokosowe wymieszać ze słodzikiem lub cukrem, jeśli stosujemy. Dla nas wystarczająca jest słodycz samego mleka i owoców więc pomijam dosładzanie.
  • Do mleka dodać nasiona chia, wymieszać i wstawić do lodówki na minimum 3-4 godziny lub po prostu na noc.
  • Truskawki zmiksować i napełnić nimi pucharki, w których będzie podawany deser.

Dodać warstwę puddingu a na wierzchu ułożyć umyte i osuszone owoce. U mnie truskawki i borówki.

Smacznego! 🙂

BTW samego puddingu bez owoców: całość – 440 g, 916 kcal, B 12g, W 17 g, T 82 g. W 100 g: 208 kcal, B 3 g, W 4 g, T 19 g.

 

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *