KETO WRAPY – TORTILLE (keto, LCHF, paleo, optymalna, bez glutenu, jajek i laktozy)

Kolejne danie, które jest dowodem na to że dieta LCHF wcale nie musi być nudna. Już dłuższy czas eksperymentowałam z przygotowaniem idealnych wrapów do tortilli, które nie będą przypominać omletów czy naleśników 😉 Strzałem w dziesiątkę było dodanie odrobiny mąki konjac! W ten sposób powstały tortille, które śmiało można tak właśnie nazwać. Nie dość że przygotowanie jest mega proste i szybkie to jeszcze śmiało mogą po nie sięgać nie tylko osoby na LCHF, ale i te unikające glutenu, laktozy, jaj czy soi. Polecam gorąco! 🙂

Składniki na 1 średniej wielkości tortillę:

Mąkę kokosową przesiać i wymieszać z mąką konjac, łupinami oraz przyprawami.

Dodać wodę i wyrobić ciasto ręcznie do uzyskania elastycznej masy o konsystencji plasteliny.

Ciasto umieścić między arkuszami papieru do pieczenia i rozwałkować średniej grubości, okrągły placek. Ciasto nie może być zbyt cienkie ponieważ jest kruche i łamie się.

Podpiekać na suchej, rozgrzanej patelni.

Delikatnie obrócić na drugą stronę i również podpiec.

Wrapy podawać z ulubionym mięsem, warzywami i sosami.

Tortille można przechowywać w lodówce np w bawełnianej ściereczce. Jeszcze nie testowałam mrożenia ale zamierzam sprawdzić przy okazji 😉

Smacznego!

BTW 1 placka tortilli: 65 g, 70 kcal, B 3 g, T 2 g, W 3 g.

12 komentarzy

Ola

Chcąc otrzymać tortillę LCHF która nie będzie omletem, naleśnikiem ani bułką z łupin babki jajowatej tylko przypominającą jak najbardziej wrapy to polecam trzymać się przepisu 😉

Odpowiedz
Kamila

Witam Cię Olu,
przygodę z ketozą zaczęłam już jakiś czas temu (1-2 lata) ale Twój blog zainspirował mnie to zabrania się za to z należytą starannością. Dzięki Tobie wydaje się to dużo łatwiejsze! 😀 Właśnie takie przepisy (wrapy po adaptacji będą idealne!) i masa zamieszczonych tu informacji rozwiałam wszelkie swe wątpliwości i podejmuję wyzwanie na 100% 🙂

Mam jedno pytanie w zasadzie, na które nie znalazłam nigdzie odpowiedzi. Co z różnego rodzaju lekami? Od czasu do czasu muszę niestety korzystać z przeciwbólowych (nie ma opcji zrezygnowania z tego, raz się uparłam, że wytrzymam i skończyło się serią utraty przytomności), no i nie wiem czy to się odbije na ketozie… Czy w ogóle leki (oczywiście te nie związane z cukrzycą itp.) mają wpływ na ketozę?

Pozdrawiam Cię gorąco i dziękuję 🙂

Odpowiedz
Ola

Kamila cieszę się, że podoba Ci się na moim blogu i że jest dla Ciebie przydatny w keto życiu 😉 Niestety co do pytania o leki to nie odpowiem jednoznacznie w żadna stronę bp byłoby to z mojej strony bardzo nieodpowiedziane. nie znam stanu Twojego zdrowia, nie wiem co jest przyczyną bólu, który musisz zwalczać lekami przeciwbólowymi. Tu potrzebna jest szersza diagnoza i znalezienie przyczyny i jej usunięcie bo leki przeciwbólowe to tylko tłumienie oznak a nie leczenie przyczyny. Polecam współpracę z osobami prowadzącymi podopiecznych. Służę kontaktami do sprawdzonych osób specjalizujących się m.in. w ketozie.

Odpowiedz
Kamila

pewne pytanie bo nie wiedziałam pod ktorym postem. ludzie mówią i piszą że się je 10 jajek w tygodniu. Czy mam tych głupot się nie słuchać i jeść jajek ile chcę na keto? Bo widzę sporo przepisów co muszę więcej jajek użyć a ja je wole codziennie jeść

Odpowiedz
Ola

Te ograniczenia do jajek były związane z mitem cholesterolu wiec pod tym kątem nie należy słuchać. Osobiście nie jem jajek codziennie ale z racji tego że te zdrowe jajka o dobrym stosunku kwasów omega niestety nie są dostępne w dzisiejszych czasach. Pozwalam sobie na jajka jakieś 4 razy w tygodniu.

Odpowiedz
Ola

Odrobina mąki konjac jest tu potrzebna by zastąpił gluten mający właściwości klejące, spajające, dające elastyczność itd.

Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *