PULCHNE KETO RACUSZKI BEZ GLUTENU I LAKTOZY (keto, LCHF, paleo, optymalne, bez glutenu, mąki, laktozy i cukru)

Weekendowe śniadania na zamówienie Wiktorii to u nas tradycja 😉 Tym razem serwowałam puszyste racuszki z truskawkami, ale w wersji bez glutenu i laktozy.  Cudowny zapach truskawek rozniósł się po całym domu… czuć nadchodzące wakacje 🙂 Zimą natomiast polecam z jabłkami i cynamonem lub samym cynamonem albo przyprawami piernikowymi 😉

Składniki na ok 20 sztuk:

Żółtka oddzielić od białek i wymieszać ze śmietanką.

Dodać mąkę kokosową i dokładnie wymieszać na gładką masę.

Opcjonalnie dodać wanilię oraz słodzik (DO – bez jakichkolwiek słodzików, keto i LCHF – opcjonalnie stewia).

W drugim naczyniu ubić na sztywno pianę a następnie delikatnie połączyć obydwie masy.

Truskawki lub inne owoce umyć, osuszyć i pokroić w drobne kawałki.

Smażyć na dobrze rozgrzanym tłuszczu (olej kokosowy – keto, LCHF/masło klarowane – opty, keto, LCHF).

Po usmażeniu można położyć na gorących racuszkach porcję tłuszczu aby podbić makro 😉

Podawać z wiórkami kokosowymi, kakao, serkiem mascarpone, śmietanką, bitą śmietaną (30-36% bez cukru), dżemem z owoców niskowęglowodanowych bez cukru (np. czarna porzeczka 100%) lub z owocami niskowęglowodanowymi wliczając każdy dodatek do proporcji BTW! 😉

Smacznego! 🙂

BTW całości bez cukru i słodzików z truskawkami: 475 g, 1061 kcal, B 33g, T 98 g, W 9,5 g. W 100g: 223 kcal, B 7g, T 21 g, W 2 g.

2 komentarze

En

Wyglądają bajecznie, na pewno wypróbuje. Mam tylko problem jaki słodzik wybrać kiedy się po niego sięga, ksylitol, erytrol czy stewie?

Odpowiedz
Ola

Spróbuj bez słodzika a zobaczysz że jest zbędny 😉 Jeśli już to stewia jest wg mnie najbardziej „bezpieczna” na keto.

Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *