PULCHNE KETO RACUSZKI BEZ GLUTENU I LAKTOZY (keto, LCHF, paleo, optymalne, bez glutenu, m膮ki, laktozy i cukru)

Weekendowe 艣niadania na zam贸wienie Wiktorii to u nas tradycja 馃槈 Tym razem serwowa艂am puszyste racuszki z truskawkami, ale w wersji bez glutenu i laktozy.聽 Cudowny zapach truskawek rozni贸s艂 si臋 po ca艂ym domu… czu膰 nadchodz膮ce wakacje 馃檪 Zim膮 natomiast polecam z jab艂kami i cynamonem lub samym cynamonem albo przyprawami piernikowymi 馃槈

Sk艂adniki na ok 20 sztuk:

呕贸艂tka oddzieli膰 od bia艂ek i wymiesza膰 ze 艣mietank膮.

Doda膰 m膮k臋 kokosow膮 i dok艂adnie wymiesza膰 na g艂adk膮 mas臋.

Opcjonalnie doda膰 wanili臋 oraz s艂odzik (DO 鈥 bez jakichkolwiek s艂odzik贸w, keto i LCHF 鈥 opcjonalnie stewia).

W drugim naczyniu ubi膰 na sztywno pian臋 a nast臋pnie delikatnie po艂膮czy膰 obydwie masy.

Truskawki lub inne owoce umy膰, osuszy膰 i pokroi膰 w drobne kawa艂ki.

Sma偶y膰 na dobrze rozgrzanym t艂uszczu (olej kokosowy – keto, LCHF/mas艂o klarowane 鈥 opty, keto, LCHF).

Po usma偶eniu mo偶na po艂o偶y膰 na gor膮cych racuszkach porcj臋 t艂uszczu aby podbi膰 makro 😉

Podawa膰 z wi贸rkami kokosowymi, kakao, serkiem mascarpone, 艣mietank膮, bit膮 艣mietan膮 (30-36% bez cukru), d偶emem z owoc贸w niskow臋glowodanowych bez cukru (np. czarna porzeczka 100%) lub z owocami niskow臋glowodanowymi wliczaj膮c ka偶dy dodatek do proporcji BTW! 😉

Smacznego! 🙂

BTW ca艂o艣ci bez cukru i s艂odzik贸w z truskawkami: 475 g, 1061 kcal, B 33g, T 98 g, W 9,5 g. W 100g: 223 kcal, B 7g, T 21 g, W 2 g.

6 komentarzy

En

Wygl膮daj膮 bajecznie, na pewno wypr贸buje. Mam tylko problem jaki s艂odzik wybra膰 kiedy si臋 po niego si臋ga, ksylitol, erytrol czy stewie?

Odpowiedz
Ola

Spr贸buj bez s艂odzika a zobaczysz 偶e jest zb臋dny 馃槈 Je艣li ju偶 to stewia jest wg mnie najbardziej „bezpieczna” na keto.

Odpowiedz
wiktoria

jak obliczy膰 100g produktu? ju偶 po upieczeniu odwa偶y膰, jesli nie chc臋 robi膰 ca艂ego przepisu na te 20 racuch贸w?

Odpowiedz
Ola

Zerknij na wag臋 ca艂o艣ci i zobacz jaki procent stanowi te 100g kt贸re chcesz uzyska膰. P贸藕niej przygotuj sk艂adniki w odpowiedniej procentowej proporcji dla 100g.

Odpowiedz
Ola

Bardziej polecam t艂usty twar贸g lub serek 艣mietankowy tak jak w pierwotnym przepisie na keto bu艂ki z laktoz膮. W przypadku 艣mietany trzeba b臋dzie doda膰 wi臋cej 艂upin bo jest rzadsza.

Odpowiedz

Dodaj komentarz

Tw贸j adres email nie zostanie opublikowany. Pola, kt贸rych wype艂nienie jest wymagane, s膮 oznaczone symbolem *