Witaj na moim blogu!

dieta optymalna, dieta lchf, dieta ketogeniczna

PULCHNE KETO RACUSZKI BEZ GLUTENU I LAKTOZY (keto, LCHF, paleo, optymalne, bez glutenu, m膮ki, laktozy i cukru)

Weekendowe 艣niadania na zam贸wienie Wiktorii to u nas tradycja 馃槈 Tym razem serwowa艂am puszyste racuszki z truskawkami, ale w wersji bez glutenu i laktozy.聽 Cudowny zapach truskawek rozni贸s艂 si臋 po ca艂ym domu… czu膰 nadchodz膮ce wakacje 馃檪 Zim膮 natomiast polecam z jab艂kami i cynamonem lub samym cynamonem albo przyprawami piernikowymi 馃槈

Sk艂adniki na ok 20 sztuk:

呕贸艂tka oddzieli膰 od bia艂ek i wymiesza膰 ze 艣mietank膮.

Doda膰 m膮k臋 kokosow膮 i dok艂adnie wymiesza膰 na g艂adk膮 mas臋.

Opcjonalnie doda膰 wanili臋 oraz s艂odzik (DO 鈥 bez jakichkolwiek s艂odzik贸w, keto i LCHF 鈥 opcjonalnie stewia).

W drugim naczyniu ubi膰 na sztywno pian臋 a nast臋pnie delikatnie po艂膮czy膰 obydwie masy.

Truskawki lub inne owoce umy膰, osuszy膰 i pokroi膰 w drobne kawa艂ki.

Sma偶y膰 na dobrze rozgrzanym t艂uszczu (olej kokosowy – keto, LCHF/mas艂o klarowane 鈥 opty, keto, LCHF).

Po usma偶eniu mo偶na po艂o偶y膰 na gor膮cych racuszkach porcj臋 t艂uszczu aby podbi膰 makro 😉

Podawa膰 z wi贸rkami kokosowymi, kakao, serkiem mascarpone, 艣mietank膮, bit膮 艣mietan膮 (30-36% bez cukru), d偶emem z owoc贸w niskow臋glowodanowych bez cukru (np. czarna porzeczka 100%) lub z owocami niskow臋glowodanowymi wliczaj膮c ka偶dy dodatek do proporcji BTW! 😉

Smacznego! 🙂

BTW ca艂o艣ci bez cukru i s艂odzik贸w z truskawkami: 475 g, 1061 kcal, B 33g, T 98 g, W 9,5 g. W 100g: 223 kcal, B 7g, T 21 g, W 2 g.

25 komentarzy

En

Wygl膮daj膮 bajecznie, na pewno wypr贸buje. Mam tylko problem jaki s艂odzik wybra膰 kiedy si臋 po niego si臋ga, ksylitol, erytrol czy stewie?

Odpowiedz
Ola

Spr贸buj bez s艂odzika a zobaczysz 偶e jest zb臋dny 馃槈 Je艣li ju偶 to stewia jest wg mnie najbardziej „bezpieczna” na keto.

Odpowiedz
Aneta

Czy stawia ma w 100 g 100 g w臋glowodan贸w na co sk艂ada si臋 100 g alkoholu? Pytam bo u mnie w sklepach tylko taka. Naturalnie kcal 0

Odpowiedz
Wojciech

Pani Olu,
Prosz臋 o takie zmiany na stronie w przepisach aby mo偶na by艂o drukowa膰 gotowe przepisy przyjaznej formie. W koszulk臋 i do kuchni 馃檪

Odpowiedz
Ola

Niestety nie planuj臋 tego typu zmian ale za to pracuj臋 nad ksi膮偶k膮 kucharsk膮 wi臋c b臋dzie papierowa forma 馃槈

Odpowiedz
wiktoria

jak obliczy膰 100g produktu? ju偶 po upieczeniu odwa偶y膰, jesli nie chc臋 robi膰 ca艂ego przepisu na te 20 racuch贸w?

Odpowiedz
Ola

Zerknij na wag臋 ca艂o艣ci i zobacz jaki procent stanowi te 100g kt贸re chcesz uzyska膰. P贸藕niej przygotuj sk艂adniki w odpowiedniej procentowej proporcji dla 100g.

Odpowiedz
Ola

Bardziej polecam t艂usty twar贸g lub serek 艣mietankowy tak jak w pierwotnym przepisie na keto bu艂ki z laktoz膮. W przypadku 艣mietany trzeba b臋dzie doda膰 wi臋cej 艂upin bo jest rzadsza.

Odpowiedz
Berta

Olu , robi臋 racuszki , rozpu艣ci艂a mi膮偶sz kokosowy w szklance wody. Wysz艂a 艣mietanka , tylko nie wiem ile to 60 g jak podaje przepis??? Pomocy

Odpowiedz
JatoJa

Powiem tak – tydzie艅 czeka艂em, 偶eby je zrobi膰 i niestety za mocno najara艂em si臋 sugeruj膮c si臋 s艂owem „racuchy” w pami臋ci maj膮c prawdziwe racuchy. R贸偶nica? W moim przypadku drastyczna :<

Nie m贸wi臋, 偶e nie dobre, bo takie nawet smaczne, ale bardziej przypomina艂o normalny omlet z jajek. Du偶y plus za 艂atwo艣膰 i szybko艣膰 przygotowania + 艂atwe podbicie t艂uszczu.

Troch臋 posmutnia艂em, bo m贸j apetyt na ciastowate co艣 trwa, a limit alergen贸w wyczerpany xD

Odpowiedz
Ola

Naprawd臋 艂udzi艂e艣 si臋 偶e bez m膮ki pszennej i dro偶d偶y poczujesz smak i konsystencj臋 racuch贸w? 馃槈

Odpowiedz
Kamila Hoderna

Robi艂am wczoraj drugi raz i s膮 pyszne o wiele smaczniejsze ni偶 za pierwszym razem dlatego 偶e doda艂am 20g. Erythrolu ( ksylitol mi si臋 sko艅czy艂) a pierwszy raz by艂y bez s艂odzenia i by艂y md艂e .

Odpowiedz
Ola

Ciesz臋 si臋, 偶e smakowa艂y a oczywi艣cie kwestia s艂odzika czy dodatk贸w to ju偶 indywidualne preferencje smakowe 馃檪

Odpowiedz
Anna

Mam takie mleko Kokosowe w puszcze, co jak si臋 je zostawi w lod贸wce na kilka godzin to b臋dzie i sta艂ej konsystencji, czy to jest ok jako smietanka kokosowa?

Odpowiedz
Kasia

Witaj Olu.
Czy te racuchy mo偶na je艣膰 na adaptacji? bior膮c pod uwag臋 fakt, 偶e jedzenie w ci膮gu dnia jak do tej pory sk艂ada si臋 z : 艣niadanie- kawa kuloodporna, obiad- jakie艣 mi臋cho (np.golonka, kark贸wka) + gotowane warzywa, kolacja- kawa kuloodporna.
G艂odna nie chodz臋, ale to takie monotonne… 馃檪

Odpowiedz
Ola

M贸wi膮c szczerze to fatalnie wygl膮da ta dieta bo to tylko 1 posi艂ek dostarczaj膮cy jaki艣 tam warto艣ci chocia偶 gotowane warzywa maja ich ju偶 niewiele. Kawa to nie posi艂ek – to tylko kalorie. Takie racuszki te偶 bez sza艂u je艣li mowa o mikroelementach czy witaminach. Polecam bardziej od偶ywcze posi艂ki.

Odpowiedz
Kasia

Witaj Olu przepisy s膮 ciekawe i smaczne. Od niedawna jestem na diecie keto i ostatnio spada ze mnie energia jak powietrze z pi艂ki,jak u艂ozyc sobie posi艂ki w ciagu dnia by dostarczyc sobie energii ktorej nie mam. Pozdrawiam

Odpowiedz
Ola

Zak艂adam, 偶e przed rozpocz臋ciem diety zrobi艂a艣 badania i nie by艂o przeciwwskaza艅 a diet臋 skomponowa艂a艣 z odpowiednich dla Twojego stanu zdrowia produkt贸w i przy odpowiednim makro oraz kaloryczno艣ci? Je艣li tak to polecam poza g臋stymi od偶ywczo posi艂kami pilnowa膰 czynnik贸w 艣rodowiskowych jak odpowiednie pory posi艂k贸w zaraz po przebudzeniu, 艣wiat艂o naturalne, aktywno艣膰 cho膰by w formie spacer贸w itp.

Odpowiedz
Ania

Olu, jak to mo偶liwe, 偶e w ca艂o艣ci wysz艂o Ci tak ma艂o w臋glowodan贸w, skoro podlinkowana m膮ka kokosow膮 ma ich 57g/100g? W przepisie u偶ywasz 60g, wi臋c w臋gli wychodzi ok. 34g

Odpowiedz

Dodaj komentarz

Tw贸j adres email nie zostanie opublikowany. Pola, kt贸rych wype艂nienie jest wymagane, s膮 oznaczone symbolem *