Witaj na moim blogu!

dieta optymalna, dieta lchf, dieta ketogeniczna

PULCHNE KETO RACUSZKI BEZ GLUTENU I LAKTOZY (keto, LCHF, paleo, optymalne, bez glutenu, m膮ki, laktozy i cukru)

PULCHNE KETO RACUSZKI BEZ GLUTENU I LAKTOZY (keto, LCHF, paleo, optymalne, bez glutenu, m膮ki, laktozy i cukru)
5 (100%) 1 vote

Weekendowe 艣niadania na zam贸wienie Wiktorii to u nas tradycja 馃槈 Tym razem serwowa艂am puszyste racuszki z truskawkami, ale w wersji bez glutenu i laktozy.聽 Cudowny zapach truskawek rozni贸s艂 si臋 po ca艂ym domu… czu膰 nadchodz膮ce wakacje 馃檪 Zim膮 natomiast polecam z jab艂kami i cynamonem lub samym cynamonem albo przyprawami piernikowymi 馃槈

Sk艂adniki na ok 20 sztuk:

呕贸艂tka oddzieli膰 od bia艂ek i wymiesza膰 ze 艣mietank膮.

Doda膰 m膮k臋 kokosow膮 i dok艂adnie wymiesza膰 na g艂adk膮 mas臋.

Opcjonalnie doda膰 wanili臋 oraz s艂odzik (DO 鈥 bez jakichkolwiek s艂odzik贸w, keto i LCHF 鈥 opcjonalnie stewia).

W drugim naczyniu ubi膰 na sztywno pian臋 a nast臋pnie delikatnie po艂膮czy膰 obydwie masy.

Truskawki lub inne owoce umy膰, osuszy膰 i pokroi膰 w drobne kawa艂ki.

Sma偶y膰 na dobrze rozgrzanym t艂uszczu (olej kokosowy – keto, LCHF/mas艂o klarowane 鈥 opty, keto, LCHF).

Po usma偶eniu mo偶na po艂o偶y膰 na gor膮cych racuszkach porcj臋 t艂uszczu aby podbi膰 makro 😉

Podawa膰 z wi贸rkami kokosowymi, kakao, serkiem mascarpone, 艣mietank膮, bit膮 艣mietan膮 (30-36% bez cukru), d偶emem z owoc贸w niskow臋glowodanowych bez cukru (np. czarna porzeczka 100%) lub z owocami niskow臋glowodanowymi wliczaj膮c ka偶dy dodatek do proporcji BTW! 😉

Smacznego! 🙂

BTW ca艂o艣ci bez cukru i s艂odzik贸w z truskawkami: 475 g, 1061 kcal, B 33g, T 98 g, W 9,5 g. W 100g: 223 kcal, B 7g, T 21 g, W 2 g.

21 komentarzy

En

Wygl膮daj膮 bajecznie, na pewno wypr贸buje. Mam tylko problem jaki s艂odzik wybra膰 kiedy si臋 po niego si臋ga, ksylitol, erytrol czy stewie?

Odpowiedz
Ola

Spr贸buj bez s艂odzika a zobaczysz 偶e jest zb臋dny 馃槈 Je艣li ju偶 to stewia jest wg mnie najbardziej „bezpieczna” na keto.

Odpowiedz
Aneta

Czy stawia ma w 100 g 100 g w臋glowodan贸w na co sk艂ada si臋 100 g alkoholu? Pytam bo u mnie w sklepach tylko taka. Naturalnie kcal 0

Odpowiedz
wiktoria

jak obliczy膰 100g produktu? ju偶 po upieczeniu odwa偶y膰, jesli nie chc臋 robi膰 ca艂ego przepisu na te 20 racuch贸w?

Odpowiedz
Ola

Zerknij na wag臋 ca艂o艣ci i zobacz jaki procent stanowi te 100g kt贸re chcesz uzyska膰. P贸藕niej przygotuj sk艂adniki w odpowiedniej procentowej proporcji dla 100g.

Odpowiedz
Ola

Bardziej polecam t艂usty twar贸g lub serek 艣mietankowy tak jak w pierwotnym przepisie na keto bu艂ki z laktoz膮. W przypadku 艣mietany trzeba b臋dzie doda膰 wi臋cej 艂upin bo jest rzadsza.

Odpowiedz
Berta

Olu , robi臋 racuszki , rozpu艣ci艂a mi膮偶sz kokosowy w szklance wody. Wysz艂a 艣mietanka , tylko nie wiem ile to 60 g jak podaje przepis??? Pomocy

Odpowiedz
JatoJa

Powiem tak – tydzie艅 czeka艂em, 偶eby je zrobi膰 i niestety za mocno najara艂em si臋 sugeruj膮c si臋 s艂owem „racuchy” w pami臋ci maj膮c prawdziwe racuchy. R贸偶nica? W moim przypadku drastyczna :<

Nie m贸wi臋, 偶e nie dobre, bo takie nawet smaczne, ale bardziej przypomina艂o normalny omlet z jajek. Du偶y plus za 艂atwo艣膰 i szybko艣膰 przygotowania + 艂atwe podbicie t艂uszczu.

Troch臋 posmutnia艂em, bo m贸j apetyt na ciastowate co艣 trwa, a limit alergen贸w wyczerpany xD

Odpowiedz
Ola

Naprawd臋 艂udzi艂e艣 si臋 偶e bez m膮ki pszennej i dro偶d偶y poczujesz smak i konsystencj臋 racuch贸w? 馃槈

Odpowiedz
Kamila Hoderna

Robi艂am wczoraj drugi raz i s膮 pyszne o wiele smaczniejsze ni偶 za pierwszym razem dlatego 偶e doda艂am 20g. Erythrolu ( ksylitol mi si臋 sko艅czy艂) a pierwszy raz by艂y bez s艂odzenia i by艂y md艂e .

Odpowiedz
Ola

Ciesz臋 si臋, 偶e smakowa艂y a oczywi艣cie kwestia s艂odzika czy dodatk贸w to ju偶 indywidualne preferencje smakowe 馃檪

Odpowiedz
Anna

Mam takie mleko Kokosowe w puszcze, co jak si臋 je zostawi w lod贸wce na kilka godzin to b臋dzie i sta艂ej konsystencji, czy to jest ok jako smietanka kokosowa?

Odpowiedz
Kasia

Witaj Olu.
Czy te racuchy mo偶na je艣膰 na adaptacji? bior膮c pod uwag臋 fakt, 偶e jedzenie w ci膮gu dnia jak do tej pory sk艂ada si臋 z : 艣niadanie- kawa kuloodporna, obiad- jakie艣 mi臋cho (np.golonka, kark贸wka) + gotowane warzywa, kolacja- kawa kuloodporna.
G艂odna nie chodz臋, ale to takie monotonne… 馃檪

Odpowiedz
Ola

M贸wi膮c szczerze to fatalnie wygl膮da ta dieta bo to tylko 1 posi艂ek dostarczaj膮cy jaki艣 tam warto艣ci chocia偶 gotowane warzywa maja ich ju偶 niewiele. Kawa to nie posi艂ek – to tylko kalorie. Takie racuszki te偶 bez sza艂u je艣li mowa o mikroelementach czy witaminach. Polecam bardziej od偶ywcze posi艂ki.

Odpowiedz
Kasia

Witaj Olu przepisy s膮 ciekawe i smaczne. Od niedawna jestem na diecie keto i ostatnio spada ze mnie energia jak powietrze z pi艂ki,jak u艂ozyc sobie posi艂ki w ciagu dnia by dostarczyc sobie energii ktorej nie mam. Pozdrawiam

Odpowiedz
Ola

Zak艂adam, 偶e przed rozpocz臋ciem diety zrobi艂a艣 badania i nie by艂o przeciwwskaza艅 a diet臋 skomponowa艂a艣 z odpowiednich dla Twojego stanu zdrowia produkt贸w i przy odpowiednim makro oraz kaloryczno艣ci? Je艣li tak to polecam poza g臋stymi od偶ywczo posi艂kami pilnowa膰 czynnik贸w 艣rodowiskowych jak odpowiednie pory posi艂k贸w zaraz po przebudzeniu, 艣wiat艂o naturalne, aktywno艣膰 cho膰by w formie spacer贸w itp.

Odpowiedz

Dodaj komentarz

Tw贸j adres email nie zostanie opublikowany. Pola, kt贸rych wype艂nienie jest wymagane, s膮 oznaczone symbolem *

Ta strona korzysta z ciasteczek aby 艣wiadczy膰 us艂ugi na najwy偶szym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, 偶e zgadzasz si臋 na ich u偶ycie. Akceptuj臋 .