KETO PIZZA SEROWO-KOKOSOWA (keto, LCHF, optymalna, bez glutenu)

Oto pizza, której ciasto ma wiele zastosowań i poznaliście je już przy okazji keto pasztecików 😉 Powstała przez modyfikację znanej Wam już keto pizzy, gdzie odchodząc od obróbki termicznej orzechów zamieniłam mąkę migdałową na kokosową. Tych, którzy mają obawy co do smaku uspokajam, że kompletnie nie czuć w niej słodkiego kokosa 😉 Dzięki serowi, przyprawom i dodatkom smakuje równie wybornie jak niejedna tradycyjna pizza na cienkim cieście i nikt nigdy nie zorientował się że powstała na bazie kokosów 😉

Składniki na ciasto:

Ser mozzarella zetrzeć na tarce o grubych oczkach a następnie rozpuścić w gorącej kąpieli (miska wstawiona w garnek z gorącą wodą) lub w mikrofalówce przez ok 1,5 min.

Do rozpuszczonej mozzarelli dodać serek śmietankowy i jajka a następnie dokładnie wymieszać.

Do masy dodaj mąkę kokosową oraz opcjonalnie przyprawy i wyrobić ciasto ręką do połączenia wszystkich składników.

Blachę wyłożyć papierem do pieczenia. Gotowe ciasto rozwałkować przez drugi arkusz papieru.

Blachę wstawić do piekarnika nagrzanego do 210° C i piec przez ok 10 minut obserwując by ciasto nie przypaliło się za bardzo ale było lekko złociste.

Ciasto wyjąć z piekarnika. Jeśli zrobiły się bąbelki to przebić je nakłuwając widelcem.

Dodatki:

  • 60 g startego sera mozzarella
  • 100 ml przecieru pomidorowego 100%
  • 50 g salami chorizio
  • 50 g boczku wędzonego
  • zioła prowansalskie
  • bazylia
  • oregano
  • sól
  • pieprz
  • opcjonalnie warzywa niskowęglowodanowe np. pieczarki, papryka

Na gotowym spodzie ułożyć tłuściutkie dodatki ;). U mnie jest to sos pomidorowy (przecier pomidorowy + bazylia + sól + pieprz), ser mozzarella, salami i boczek. Całość oprószam ziołami prowansalskimi, oregano i bazylią.

Gotową pizzę piec przez kolejne 3-5 minut do momentu roztopienia się sera.

Ostudzoną lekko pizzę pokroić i zjeść na zdrowie np z sosem czosnkowym 🙂

Smacznego! 🙂

BTW całości ciasta z podanymi dodatkami: 685 g, 1633 kcal, B 108 g, T 122 g, W 14 g. W 100 g: 238 kcal, B 16 g, T 18 g, W 2 g.

36 komentarzy

Michał PT

Fantastyczny przepis- szybki i smaczny! Dużo łatwiejszy dla mnie niż pizza kalafiorowa 🙂 Zanim dodałem mąkę kokosową to wszystko zamiast wyrabiać ręką – blender 🙂
Serdecznie pozdrawiam

Odpowiedz
Ola

Tak, dokładnie – taki do kanapek serek śmietankowy – patrz na skład – mleko, śmietanka ewentualnie sól.

Odpowiedz
Justyna

Pizza wyszla wysmienita!! Chyba nawet lepsza niz tradycyjna. Ja dodatkowo zrobilam sos pomidorowy do polania (taki jak ten w przepisie) oraz czosnkowy (majonez+smietanka 30% + czosnek granulowany + sól + pieprz ziolowy). Taka pizza jest idealna na babski wieczor przy winie (a dla mnie woda w kieliszku :p ). Pozdrawiam!

Odpowiedz
zaneta

Jestem pod wrażeniem! 🙂 Zrobiłam dziś, nie dość, że super wyglądała to zniknęła w okamgnieniu:) Nawet dzieci chętnie zjadły, nie mówiąc już o konserwatywnej w temacie jedzenia babci:) Dzięki!

Odpowiedz
Kaśka

A czy próbowałaś może mąki dyniowej? Też ma mało węgli, ale nigdzie nie mogę znaleźć ciekawych przepisów. Ciekawe jak by wyszła pizza z taką mąką… Ta mimo wszystko ma słodki posmak.

Odpowiedz
alkra

mam mąkę lnianą (z lidla) nie było tak migdałowej . Co z takiej mąki można upichcić? Czy do keto przepisów się nadaje?

Odpowiedz
Ola

Jest wiele głosów o tym, że lnu nie powinno poddawać się obróbce termicznej. Osobiście nie używam jej w ogóle a migdałową teraz też tylko na zimno.

Odpowiedz
Lidka

Pizza super. Nie smakuje jak tradycyjna ale powiedzialabym, że to naprawdę smakowity zamiennik. Zrobiłam z połowy porcji i jeszcze został kawałeczek (nikt po za mną w domu takich nie jada, dla męża tradycyjną musiałam robić). Super, że taka stronka istnieje. Jestem na diecie tłuszczowej od 2 tygodni. W połowie miałam wesele na którym jadłam i piłam co popadnie, ale szybko udało mi się znów wejść w ketozę. Po dwóch tygodniach minus 1,7kg. Jestem bardzo zadowolona, zwłaszcza że na tradycyjnej diecie chodziłam zła i głodna. Od roku usiłowałam zrzucić 5 kg bezskutecznie. Czuję, że w końcu mi się uda

Odpowiedz
Ola

A tak to nie kombinowałam jeszcze bo jednak nie wszyscy lubią tę babkę jajowatą 😉

Odpowiedz
Ann

Pizze robilam juz 2 razy, GENIALNY przepis, uratowalas mnie ❤ kocham pizze, a ta smakuje jeszcze lepiej niz taka normalna

Odpowiedz
Beno

Bardzo dobry przepis !! jestem na wysokich tłuszczach od tygodnia , nie jest to ketoza bo węgle na poziomie 100 DT / 50-60 DNT , na pewno będę tu często zaglądał i konsumował Twoje przepisy 🙂 , na razie za mną pizza i curry rybne które znikły w kilka sekund z talerza 🙂
Pozdrawiam

Odpowiedz
Ola

Cieszę się że moje przepisy przypadły Ci do gustu. Czuj się jak u siebie i częstuj na zdrowie 😉

Odpowiedz
arek

przepis sprawdzilem w sobote… wyszlo super szczegolnie jesli ktos jest takim fanem seta jak ja na ciasto mozna wrzucic co aie chce poszlo salami i boczek podsmazony z pieczarkami, wszystko posypane serem i rukola wogole schemat odzywiania keto jak dla mnie bomba posilki sycace i juz nie ma problemow ze zjazdami po weglowodanach, brak wzdetego brzucha a z Twojej strony mozna czerpac pelnymi garsciami super przepisy

Odpowiedz
Ola

Cieszę się, że pizza i inne przepisy przypadły Ci do gustu 🙂 Niech idą na zdrowie 🙂

Odpowiedz
Dębniak

Genialny przepis! Ciasto wychodzi o wiele łatwiej, niż to… zwykłe. Rewelacja! Błyskawicznie się robi. Nie miałem serka, więc użyłem 3 łyżek śmietany i nadal wyszło bez problemu.

Odpowiedz
Marta

Przepis wypróbowałam już wiele razy, za każdym razem wychodzi wspaniała pizza. Częstowałam nią również znajomych i każdy chwalił. Dziękuję Ci za ten wspaniały przepis 🙂

Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *