KETO MAJONEZ DOMOWY Z MCT (keto, LCHF, paleo, optymalny, bez glutenu i laktozy)

Sklepowy majonez to na ogół prawdziwa tablica Mendelejewa. Warto więc pokusić się o zrobienie go samemu by mieć pewność co do makro i składu.  Otrzymamy kremowy, jedwabisty, domowy a przede wszystkim taki, jak lubimy, bo doprawiony pod nasze preferencje smakowe i z użyciem tłuszczu oraz dodatków na jakich nam zależy 😉 Pamiętajcie tylko by uzbroić się w cierpliwość bo majonez trzeba długo ubijać żeby zrobił się puszysty. Ponadto należy przestrzegać kilku złotych zasad aby nie powstał rzadki sos majonezopodobny :

  • – wszystkie składniki muszą być w tej samej temperaturze
  • – żółtka muszą być idealnie oddzielone od białka
  • – tłuszcz należy dolewać po kropelce.

Składniki:

Jajka umyć i sparzyć wrzątkiem. Oddzielić żółtka i umieścić je w wysokim naczyniu (najlepiej blenderze kielichowym).

Rozpuścić i przestudzić olej kokosowy by był ciekły ale nie ciepły.

Do żółtek dodać sól, pieprz, musztardę i sok z cytryn. Całość miksować blenderem lub mikserem do uzyskania białej puszystej masy.

Następnie zacząć dolewać po kropelce zmieszane ze sobą tłuszcze ciągle miksując.

Majonez powinien nabrać jednolitej, gęstej i puszystej konsystencji.

Gotowy majonez domowy można przechowywać w lodówce.

Smacznego! 🙂

BTW całości: 230 g, 1516 kcal, B 8 g, W 1 g, T 164 g. W 100 g: 659 kcal, B 3,5 g, W 0,5 g, T 71 g.

 

 

 

10 komentarzy

Kasia

Witam, jak długo taki majonez można przechowywać w lodówce? Dziękuję za przepisy, robię jeden po drugim i nawet mąż się wkręcił 🙂

Odpowiedz
Ola

Nie próbowałam blenderem i obawiam się że nie wyjdzie bo chodzi o jego napowietrzenie i nadanie mu puszystości.

Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *