KETO KOPIEC KRETA (keto, LCHF, optymalny, paleo, bez glutenu, laktozy i cukru)

KETO KOPIEC KRETA (keto, LCHF, optymalny, paleo, bez glutenu, laktozy i cukru)
Oceń ten przepis

Dzisiaj ciasto zapewne wszystkim doskonale znane, czyi „kopiec kreta” ale w wersji LCHF bez glutenu i laktozy lub z nabiałem – jak, kto woli 😉 Lekkie, czekoladowe z bitą śmietaną – niebo w gębie! Niezwykle proste w przygotowaniu a do tego prezentuje się znakomicie, więc pomyślałam że może komuś przyda się inspiracja na świąteczny stół 😉
Składniki na ciasto (forma 20-22 cm):

Składniki na krem bez laktozy:

  • 800 g śmietanki kokosowej (adaptacja, keto, LCHF, bez laktozy)
  • 1 łyżeczka wanilii sproszkowanej
  • Opcjonalnie słodzik (keto/LCHF)/ksylitol/cukier

Składniki na krem z nabiałem:

  • 700 g śmietany 30%
  • 500 g serka mascarpone
  • 1 łyżeczka wanilii sproszkowanej
  • Opcjonalnie słodzik (keto/LCHF)/ksylitol/cukier

Przygotować silikonową formę o średnicy 20-22 cmi lub posmarować tłuszczem metalową formą.

Wbić jajka do miski a następnie zmiksować.

Dodać rozpuszczony, letni olej kokosowy.

W drugim naczyniu wymieszać sól, sproszkowaną wanilię, kakao oraz opcjonalnie słodzik/cukier i dodać mąkę kokosową. Całość dokładnie wymieszać.

Połączyć ze sobą suche i mokre składniki.

Dodawać stopniowo po 1 łyżce zimnej wody ciągle mieszając. Mąka kokosowa wchłania wodę i należy ją dolewać do momentu uzyskania odpowiedniej konsystencji.Ciasto nie może być zbyt zbite bo wyjdzie suche.

Ciasto umieścić w formie i wstawić do piekarnika.

Piec przez ok 25-30 minut w temperaturze 190° C.

W międzyczasie przygotować krem w wybranej wersji.

Śmietankę koksową lub śmietanę 30% ubić mikserem z wanilią dodając opcjonalnie słodzik lub cukier/ksylitol. W wersji z nabiałem po ubiciu śmietany dodać mascarpone i nadal ubijać do połączenia składników.

Ciasto wystudzić a następnie usunąć wierzch na wysokości około 2 cm. Wydrążyć delikatnie połowę miąższu tak, aby zostały brzegi ciasta i nienaruszony spód.

W wydrążony otwór nałożyć śmietanę, kształtując kopiec. Wierzch posypać rozdrobnionym ciastem i lekko docisnąć.

Ciasto schłodzić w lodówce przez 30 minut.

Smacznego! 🙂

BTW całości w wersji bez laktozy i słodzików: 1870 g, 4528 kcal, B 83 g, T 422 g, W 73 g. W 100 g: 242 kcal, B 4 g, T 23 g, W 4 g.

BTW całości w wersji z nabiałem bez słodzików: 1870 g, 6155 kcal, B 09 g, T 600 g, W 55 g, W 100 g: 329 kcal, B 6 g, T 32 g, W 3 g.

14 komentarzy

MartaS

Dla LCHF ksylitol bądź cukier ? Może pytanie banalne , ale wole mieć pewność . Przepis ciekawy , napewno wypróbuje Pozdrawiam

Odpowiedz
Tomasz

Gdzieś ostatnio czytałem, że ksylitol też powoduje wyrzut insuliny. Testowali to na YT na żywo.

Odpowiedz
Ola

Ksylitol jest uznawany za bezpieczny nie wywołujący wyrzutów insuliny i stosowany także przez diabetyków. Osobiście testowałam kiedyś mierząc poposiłkowo i nie zauważyłam po nim skoków glikemii. Najbezpieczniejszy i bez kalorii jest erytrol i stewia.

Odpowiedz
Ola

Jestem zwolenniczką czystej miski na adaptacji by usprawnić, przyspieszyć i złagodzić proces przeprogramowywania organizmu na nowe źródło energii jakim jest tłuszcz.

Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *