Witaj na moim blogu!

dieta optymalna, dieta lchf, dieta ketogeniczna

KETO CHLEB Z PATELNI (keto, LCHF, paleo, bez glutenu i laktozy)

KETO CHLEB Z PATELNI (keto, LCHF, paleo, bez glutenu i laktozy)
3.5 (70%) 28 votes

Tym razem jeden z dwóch przepisów, jakie powstały na prośbę moich podopiecznych, którzy nie mają tostera czy piekarnika i nie mogli zrobić keto bułek, białego chleba czy tostów kokosowych. To właśnie  na bazie tych ostatnich powstał ekspresowy i łatwy w wykonaniu keto chleb z patelni. Aromatyczny i przepyszny a do tego idealny zarówno dla osób na LCHF, jak i dietach bez glutenu lub laktozy.

keto chleb z patelni

Składniki – keto chleb z patelni (2 kromki):

Rozgrzać dobrą patelnię, na której można smażyć bez tłuszczu. U mnie patelnia do naleśników.

W tym czasie wszystkie składniki dokładnie wymieszać. Konsystencja powinna być plastyczna, niezbyt gęsta ale i nie lejąca. Trzeba kombinować z ilością mąki bo różne mąki mają inne makro a tym samym inaczej chłoną płyny. Jeśli dacie jej zbyt dużo i będzie zbyt gęste ciasto to chlebki wyjdą zbite, ciężkie i suche.

Ciasto podzielić na 2 części i na papierze do pieczenia uformować z nich 2 płaskie kromki. U mnie takie prostokątne. Następnie przełożyć chlebki na rozgrzaną patelnię i podpiekać przez kilka minut pilnując by się nie przypaliły. Kromeczki można też formować bezpośrednio na patelni, ale trzeba to robić szybko. Polecam użyć dużej szpatułki do formowania i  przekładania chlebków na drugą stronę.

keto chleb z patelni

Gotowy chleb z patelni można podawać jako tradycyjne kanapki posmarowane masłem, smalcem, serkiem, pastą w towarzystwie warzyw albo podczas pieczenia po przełożeniu na drugą stronę ułożyć na nich plasterki sera żółtego, boczku czy kiełbasy i zapiekać pod przykryciem by ser się rozpuścił. 

Smacznego!

BTW całości bez dodatków (2 kromki): 145 g, 249 kcal, B 19 g, T 15 g, W 3 g.  kromka: 73 g, 125 kcal, B 10 g, T 8 g, W 2 g. Makro i tłuszcz należy podbić odpowiednimi dodatkami takimi jak masło, smalec, sery, pasty, ryby, mięso itd.

11 komentarzy

Wojtek

W mące która polecasz jest 56g wegli na 100g wiec 25g to jakieś 14g wegli, a nie 3g wegli jak podajesz, reszta to błonnik ?

Odpowiedz
ana

Smaczny, pomieszałam maki pół na pół z mąka konopną i tez dobre 😛 konsystencji trzeba pilnowac fakt, formowałam na patelni dodałam przyprawe do pizzy, wyszły mi smaczne kanapeczki z masełkiem i serkiem 😀

Odpowiedz
Łukasz

Witam. Jak dwie kromki mogą mieć 3 g węglowodanów skoro 100 g mąki ma 57 g węgli. Mnie wychodzi 15 g. Prosiłbym o odpowiedź.

Odpowiedz
Grażyna

Dzięki za super przepisy 🙂 Ja wczoraj kupiłam mąkę konopną co o niej sądzisz? wg etykiety ma w 100g ma 9 g tłuszczu, 28g białka, 14g tłuszczu, reszta to jak się domyślam błonnik.

Odpowiedz
eli

co zrobiłam źle? dałam wszystkie składniki w odpowiedniej gramaturze, ale nic z tego nie wyszło. wszystko się rozsypywało i dodanie kolejnych jajek również nie pomogło.

Odpowiedz
Ola

Nie mam pojęcia. Może inna mąka kokosowa bo ta jest trudna w obróbce i często trzeba tworzyć na oko nawet z tej samej marki mąki bywają różne.

Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Akceptuję .