FRITTATA ZE SZPINAKIEM I BOCZKIEM (keto, LCHF, optymalna, bez glutenu)

Frittata to włoski omlet, który jest doskonałym pomysłem na sycące a zarazem lekkie śniadanie dla całej rodziny. Robi się ją bardzo szybko i jest niezwykle prosta w wykonaniu. Do tego idealnie smakuje zarówno na ciepło, jak i na zimo. U mnie w tym wydaniu do masy jajecznej dodałam szpinak, ser mozzarella, boczek i pomidorki.  Smakuje wyśmienicie więc koniecznie spróbujcie! 😉

Składniki (u nas dla 3 osób)

Przygotować patelnię – najlepiej z odpinaną rączką by można było wstawić ją do piekarnika. Jeśli nie ma takiej opcji to owinąć rączkę dokładnie grubą warstwą foli aluminiowej.

Jajka zmiksować lub dokładnie wymieszać z przyprawami.

Szpinak umyć i osuszyć.

Na patelni rozgrzać część tłuszczu, dodać obrany i wyciśnięty czosnek oraz szpinak.

Podsmażyć chwilę, aż szpinak skurczy się.

Dodać drobno pokrojony boczek i lekko podsmażyć.

Ser mozzarella zetrzeć na tarce o dużych oczkach.

Do masy jajecznej dodać ser oraz podsmażony szpinak i boczek.

Całość wymieszać a następnie wylać na gorącą patelnię (tą samą na której szykowany był szpinak) i ułożyć umyte i przekrojone na pół pomidorki koktajlowe lub plastry pomidorów.

Smażyć ok 2-3 minuty a następnie wstawić patelnię (bez rączki lub z owiniętą folią) do piekarnika nagrzanego do 180°C na 15-20 minut.

W zależności od makro i Waszej fantazji podawać z dodatkowymi warzywami lub/i porcją tłuszczu. U nas obowiązkowo polane olejem MCT 😉

Smacznego! 🙂

BTW całości: 1256 g, 2820 kcal, B 151 g, T 241 g, W 14 g. W 100 g: 225 kcal, B 12 g, T 19 g, W 1 g.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *