DŻEM MALINOWY BEZ CUKRU, SŁODZIKÓW ORAZ ŚRODKÓW ŻELUJĄCYH (keto, optymalny, LCHF, paleo)

DŻEM MALINOWY BEZ CUKRU, SŁODZIKÓW ORAZ ŚRODKÓW ŻELUJĄCYH (keto, optymalny, LCHF, paleo)
Oceń ten przepis

Kolejna zdrowa alternatywa (obok janginizacji) dżemu bez cukru i gotowych środków żelujących. Dzięki zastosowaniu nasion chia, które absorbują nadmiar płynu i tworzą żelową konsystencję a dodatkowo mają mnóstwo wartości odżywczych. Dżem doskonale pasuje do wszelkich naleśników, racuchów, placków i deserów.  Możecie wykorzystać dowolne owoce, w razie konieczności dodając mniej lub więcej nasion chia, w zależności od tego jak wiele pektyny zawierają i jak szybko gęstnieją po zagotowaniu.U nas dżem z jesiennych, ekologicznych malin, które dostałam od koleżanki 🙂

Maliny oczyścić z szypułek, opłukać i umieścić w garnku, dodając sok z cytryny. Opcjonalnie dodać cukier, ksylitol lub słodzik. U nas oczywiście bez cukru 😉

Gotować na małym ogniu ok 15-20 minut mieszając od czasu do czasu.

Kiedy owoce puszczą sok wyłączyć palnik a do garnka dodać nasiona chia. Całość dokładnie wymieszać.

Jeśli dżem spożyjecie w ciągu kilku dni to wystarczy go odstawić na 30-60 minut a później napełnić nim słoiczki i przechowywać w lodówce 5-7 dni.

 

Jeśli robicie przetwory na zimę to konieczna będzie pasteryzacja, ponieważ dżem ten nie zawiera cukru, który ma właściwości konserwujące. Należy rozgrzać piekarnik do ok. 120-130 stopni. Najpierw przez około 15 minut wypiekać czyste i suche słoiki. Następnie słoiki napełnić dżemem, szczelnie zakręcić i włożyć do piekarnika na około 60 min na tą sama temperaturę. Ja dla pewności trzymam je dłużej.

Po tym czasie słoiki wyjąć z piekarnika i pozostawić do ostygnięcia.

Smacznego! 🙂

 

8 komentarzy

Aneta

Dziś zrobiłam dżem z jagod mrożonych. Wysmarzylam zblendowalam że skokami i dodałam mielone siemię lniane. Zobaczymy co mi wyjdzie 🙁

Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *