DORSZ W PŁATKACH MIGDAŁOWYCH (bez glutenu, bez mąki, bez laktozy, niskowęglowodanowy)

DORSZ W PŁATKACH MIGDAŁOWYCH (bez glutenu, bez mąki, bez laktozy, niskowęglowodanowy)
Oceń ten przepis

Zdrową i smaczną alternatywą dla klasycznej ryby panierowanej jest ryba w migdałach, którą przygotowuje się w równie szybki i prosty sposób. Migdałowa panierka w postaci płatków czy mąki idealnie komponuje się ze smakiem nie tylko dorsza,  ale i pstrąga, dorady czy karguleny.logo

Składniki:

  • 2 filety z dorsza
  • sól morska
  • pieprz kolorowy
  • sok z cytryny
  • 2 jajka
  • płatki migdałowe
  • koperek
  • olej kokosowy (w wersji LCHF i bez laktozy) lub masło klarowane do smażenia

Filety z dorsza umyć i pokroić na kawałki. Oprószyć solą, przyprawić pieprzem. Przełożyć do zamykanego naczynia i skropić sokiem z cytryny. Przykryć i wstawić do lodówki na minimum 30 minut.

Do roztrzepanych jajek dodać posiekany koperek.

Aby przemycić więcej tłuszczu bo dorsz jest chudą rybą osoby, które nie unikają laktozy mogą dodać 2 łyżki śmietany 18%, którą należy dobrze wymieszać z jajkiem.

Schłodzoną rybę zanurzyć w roztrzepanym jajku. Następnie obtoczyć z jednej strony w płatkach migdałowych. Smażyć na mocno rozgrzanym tłuszczu najpierw stronę bez migdałów a później tę z płatkami.

Podawać z ulubionymi surówkami z warzyw – oczywiście niskowęglowodanowych. U mnie świetnie komponuje się prosta surówka z kapusty pekińskiej, papryki czerwonej, ogórka i pomidora, skropiona sokiem z cytryny, oprószona solą i pieprzem 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *