CURRY RYBNE W MLEKU KOKOSOWYM (keto, LCHF, paleo, optymalna, bez glutenu i laktozy)

Kto mnie zna ten wie, że jestem fanką przyprawy curry i garam masala, czyli indyjskich klimatów 😉  Dzisiaj zatem kolejny przepis z tej serii. Rybny gulasz curry w mleczku kokosowym to niesamowicie aromatyczne, smaczne, bardzo sycące i jak zawsze łatwe i szybkie w przygotowaniu danie. U mnie podawane ze spaghetti z cukinii lub makaronem konjac. Składniki:

  • Cebulę i papryczkę chilli drobno posiekać.
  • Czosnek obrać i wycisnąć przez praskę.
  • Wszystko delikatnie podsmażyć na odrobinie tłuszczu.
  • Dodać imbir, kolendrę, kurkumę, curry  lub garam masala oraz resztę tłuszczu i lekko podsmażyć.
  • Miąższ kokosowy rozcieńczyć w ciepłej wodzie lub użyć gotowego mleka kokosowego, które należy podgrzewać z odrobiną soli, pieprzu i soku cytrynowego na małym ogniu do momentu aż zgęstnieje.
  • Rybę pokroić w drobne kawałki a następnie dołożyć do sosu i gotować na małym ogniu pod przykryciem przez ok 20-25 minut. Delikatnie mieszać by ryba nie rozpadła się.
  • Całość doprawić do smaku.
  • Podawać np ze spaghetti z cukinii lub makaronem konjac.
  • Smacznego!
  • BTW całości bez makaronu: 1130 g, 2134 kcal, B 98 g, T 179 g, W 21 g. W 100 g: 189 kcal, B 9 g, T 16 g, W 2 g.

 

2 komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *