CIASTO CZEKOLADOWE Z KREMEM Z AWOKADO (keto, LCHF, paleo, optymalne, wegańskie, raw bez glutenu, laktozy, cukru i jajek)

Choć sama rzadko jadam keto desery to czasem robię coś dla rodziny i gości oraz oczywiście dla Was więc podrzucam tym razem pomysł na uniwersalne ciasto nie tylko dla osób na LCHF, ale i dla wegan czy alergików. Orzechowa tarta wypełniona aksamitnym, czekoladowym kremem z awokado skradnie serce nie tylko miłośników czekolady. Do tego bardzo szybkie i proste w wykonaniu i nie wymaga pieczenia czyli ciasto idealne 😉

Składniki na ciasto (forma 22 cm):

  • 200 g mąki migdałowej lub zmielonych ulubionych orzechów i migdałów
  • 60 g oleju kokosowego (keto, LCHF, paleo, bez laktozy)  lub masła klarowanego (keto, LCHF, optymalna)
  • 20 g kakao 100%
  • opcjonalnie słodzik np. ksylitol, erytrytol lub stewia itp. do smaku ( u mnie 10 g erytrolu)
Składniki na masę czekoladową:
  • 4-6 dojrzałych awokado (ok 700 g wydrążonego miąższu)
  • 50 g kakao
  • 40 g oleju kokosowego
  • opcjonalnie słodzik np. ksylitol, erytrytol lub stewia itp. do smaku (u mnie 60 g erytrolu)
  • ziarenka z 1 laski wanilii lub wanilia mielona
  • szczypta soli

Mąkę lub uprzednio zmielone migdały i orzechy wymieszać z kakao i opcjonalnie słodzikiem (sugeruję zmielić słodzik na puder).

Masło klarowane lub olej kokosowy rozpuścić a następnie dodać do miski z mąką migdałową/orzechową.

Całość wymieszać do uzyskania ciasta, którym należy wyłożyć spód formy lub tortownicy.

Formę z ciastem wstawić do lodówki by stwardniało.

Awokado przekroić na pół, wyjąć pestkę i wydrążyć miąższ łyżeczką.

Olej kokosowy rozpuścić i lekko przestudzić.

Awokado, olej, kakao, wanilię i opcjonalnie słodzik zblendować na gładką masę.

Krem wyłożyć na schłodzona tartę i ponownie wstawić do lodówki na kilka godzin lub na całą noc.

Ciasto można posypać płatkami migdałów, kawałkami orzechów lub wiórkami kokosowymi.

Smacznego!

BTW całości z podaną ilością słodzika bez dodatków na wierzchu: 940 g, 2246 kcal, B 30 g, T 210 g, W 72 g (w tym 50 g to błonnik z awokado). W 100 g: 239 kcal, B 3 g, T 22 g, W 8 g ( w tym 5 g błonnika z awokado)

2 komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *