CIASTECZKA MIGDAŁOWO-SEZAMOWE Z TAHINI (bezglutenowe, niskowęglowodanowe)

CIASTECZKA MIGDAŁOWO-SEZAMOWE Z TAHINI (bezglutenowe, niskowęglowodanowe)
Oceń ten przepis

Dzisiejszy przepis to przepyszne domowe ciasteczka z tahini. Są miękkie, lekko wilgotne z wyraźną nutą orzechowo-sezamową. Uwielbiane zarówno przez dzieci, jak i dorosłych do kawy lub herbaty. Nie tylko doskonale smakują, ale przede wszystkim są zdrowe i zgodne z LCHF.

Tahini to naprawdę świetny składnik, ponieważ nadaje ciasteczkom pysznego sezamowego smaku a jednocześnie dostarcza organizmowi wielu cennych składników (fosforu, lecytyny, magnezu, potasu, żelaza, wapnia i witamin E, B1, B2, B3, B5 oraz B15). Dzięki niemu nie potrzebny jest już żaden dodatkowy tłuszcz.

Składniki na ok 20 ciasteczek:

  • 1 i 1/2 szklanki mąki migdałowej (zmielonych migdałów nieblanszowanych)
  • 1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
  • 1/2łyżeczki wanilii w proszku
  • 8 łyżek tahini (dodając miód zamiast ksylitolu trzeba użyć 5 łyżek tahini)
  • słodzik (keto, LCHF) lub ksylitol/cukier/miód do smaku
  • 1/3 szklanki ziarenek sezamu do obtoczenia/posypania ciastek

20151114_180417

Połączyć mąkę migdałową i sodę oczyszczoną.

W osobnym naczyniu zmieszać tahini, wanilię i ewentualny słodzik/cukier itp. Używając miodu należy dodać tylko 5 łyżek tahini. Ciasto powinno być dość gęste i lepkie więc najlepiej użyć dłoni.

Masę podzielić na ok 20 równych kuleczek. Każdą z nich docisnąć przy pomocy dna szklanki tak by uzyskać koło o średnicy 5 cm i grubości ok ½ cm. Ciastka można formować na talerzyku z sezamem lub po prostu posypać je ziarenkami po uformowaniu.

Obtoczone ciastka schłodzić w lodówce przez ok 30 minut.

Następnie włożyć ciasteczka do piekarnika nagrzanego do 175° C. Piec 8-10  minut do momentu uzyskania złotego koloru . Po upieczeniu pozostawić ciastka do wystygnięcia. Przechowywać w szczelnie zamkniętym pojemniku, aby nie złapały wilgoci i nie zmiękły.

20151114_173902BTW całości: 68g białka, 100g tłuszczu i 15,4g węgli. Całość wystarczy na zrobienie około 20 szt ciasteczek. BTW jednego ciasteczka 3,4g/5g/0,8g.

2 komentarze

Kodak

Nie wiem dlaczego nie ma komentarzy przy takich smacznych ciasteczkach 🙂 Osobiście zmodyfikowałem ten przepis (za który dziękuję) i robię równie smaczną chałwę (jest dużo szybciej i bez pieczenia): 40g masła kakaowego rozpuszczam z 40g ksylitolu i dwoma szczyptami lecytyny (nie jestem jeszcze pewny czy emulgator jest potrzebny); do tego dodaję po staremu 1,5 szklanki mąki migdałowej i 8 łyżek tachini; mieszam; formuję jakiś kształt w papierze do pieczenia; po ostygnięciu wkładam do lodówki aby stężało (zasługa masła kakaowego); powstaje pycha keto-chałwa 🙂 Muszę poeksperymentować z zastąpieniem części ksylitolu inuliną bo ta potrawi nieźle kleić i może będzie można zmniejszyć ilość masła kakaowego, które trochę zagłusza tachini…

Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *