CIASTECZKA MAŚLANO-SEROWE (keto, LCHF, optymalne, bez glutenu i jajek)

CIASTECZKA MAŚLANO-SEROWE (keto, LCHF, optymalne, bez glutenu i jajek)
Oceń ten przepis

Ciasteczka maślano-serowe w tradycyjnej wersji przygotowywanej przez moją mamę były rożkami z jabłkami lub powidłami. Zna je także moja córka i to za jej namową powstał kolejny zamiennik LCHF. Do ich przygotowania potrzeba zaledwie 3 składniki, do tego są bardzo proste i szybkie w przygotowaniu oraz rewelacyjne w smaku. Zapach unoszący się w domu przypomniał mi czasy, gdy to ja byłam dzieckiem. Idealnie sprawdzają się jako deser lub przekąska do szkolnego lunch boxa.

ciasteczka maślano-serowe

Składniki – ciasteczka maślano-serowe:

200g mąki kokosowej
200g masła
200g twarogu tłustego
opcjonalnie odrobina wanilii burbońskiej lub ziarenka z 1 laski wanilii

 

Mąkę odważyć i przesiać do miski.

Dodać opcjonalnie wanilię i wymieszać z mąką.

Miękkie masło posiekać w drobne kawałki i dodać do miski.

Dołożyć twaróg i zagnieść ciasto.

Ciasto umieścić w woreczku foliowym lub folii spożywczej i schłodzić w lodówce przez ok 30 minut.

Blachę wyłożyć papierem do pieczenia lub użyć formy silikonowej.

Schłodzone ciasto wyjąć z lodówki i formować z niego małe kuleczki.

Każdą kuleczkę układać na blaszce i lekko spłaszczać dłonią aby powstały ciasteczka. Nie powinny być zbyt płaskie bo szybko się spalą, ale nie mogą też być zbyt grube.

Ciasteczka piec w temperaturze 180° C przez ok 15-20 minut obserwując by nie przypiekły się za bardzo. Powinny być lekko złociste. Każdy piekarnik jest inny i trzeba ich po prostu pilnować.

Ciasteczka maślano-serowe najlepiej smakują schłodzone, ale znam i takich którzy nie potrafią się powstrzymać i jedzą jeszcze ciepłe, więc nie macie się czego obawiać, jeśli i Wy będziecie chcieli ich szybko spróbować to Wam nie zaszkodzą.

Smacznego!

BTW całości: 600 g, 2430 kcal, B 61 g, T 204 g, W 38 g. W 100 g: 405 kcal, B 10 g, T 34 g, W 6 g. Makro 1 ciasteczka zależy od jego wielkości i wagi, ale jak widać są dość kaloryczne, wiec trzeba uważać.

 

5 komentarzy

Sylwia

Witam serdecznie.

Jestem kompletnym amatorem gotowania, dlatego chciałabym zapytać czy mogę użyć zamiennie do przepisu maki migdałowej (taka akurat mam w domu).
Dziękuje!

Odpowiedz
Ola

Niestety, te mąki maja zupełnie inne właściwości. Ponadto nie wskazane jest podgrzewanie orzechów, w tym mąki migdałowej. Natomiast kokosowa jest bezpieczna w obróbce termicznej.

Odpowiedz
Tom

Jakim cudem takie makro całości, jak 200g maki kokosowej ma ponad 40g przyswajalnych węglowodanów a do tego jeszcze węgle z twarogu…

Odpowiedz
Aleksandra

Piekłam w niedzielę i przypaliłam ale mam piekarnik beztermoregulacji 😉 Smaczne po oskrobaniu 🙂 Moja maka ma tylko 17 węgli na 100 gram więc razem z serem to by było na całość akurat 40. Dzięki za przepis.

Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *