BUŁKI LCHF Z KALAFIORA (keto, LCHF, optymelne, paleo, bez glutenu i laktozy)

Kolejny przepis dla tych, którzy tęsknią za pieczywem 😉 Tym razem bazę stanowi kalafior, który ma tylko 5 g węgli w 100g. Bułeczki są idealne nie tylko dla osób na LCHF, ale i dla tych unikających glutenu i laktozy.

Składniki na 6 bułek:

Kalafiora obrać z liści, umyć, osuszyć i podzielić nam mniejsze kawałki.

Kalafiora zblendować na gładką masę.

Do masy z kalafiora dołożyć, jajka, mąkę kokosową, proszek do pieczenia lub sodę, sól oraz opcjonalnie przyprawy typu suszony czosnek, cebula, tymianek, zioła prowansalskie (co kto lubi 😉 ).

Całość dokładnie wymieszać do uzyskania odpowiedniej konsystencji, która pozwoli formować bułeczki. Sugeruję niezbyt duże. U mnie z tych proporcji powstaje 6 sztuk.

Bułki układać na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia.

Piec w temperaturze 180-190°C (termoobieg) przez ok 30 minut obserwując żeby się za bardzo nie przypiekły.

Gotowe bułeczki wystudzić i jeść z masłem, smalcem, pastami i innymi ulubionymi dodatkami jak pieczone mięsa i warzywa 😉 Sprawdzą się także jako bułki do hamburgerów 🙂

BTW całości bez łupin i dodatków: 750 g, 817 kcal, B 61 g, T 41 g, W 24 g. W 100 g: 109 kcal, B 8 g, T 5 g, W 3 g.

 

19 komentarzy

Ola

Otręby żytnie zmienia już konsystencję ale i makro co na LCHF jest bardzo istotne. Jeśli jednak nie patrzysz na proporcje BTW to można kombinować ale na własną odpowiedzialność bo ja nie próbowałam 😉

Odpowiedz
szamponetka22

Piekłam wczoraj i wyszły- może nie wyrosły, tak jak Twoje, ale były mięciutkie i smaczne 🙂 Dziękuję za przepis!

Odpowiedz
Agnieszka

A jak to jest z mąką kokosową, mleczkiem na ketoadaptacji? 😉 Nie ma tego w produktach wskazanych

Odpowiedz
Ola

Na adaptacji radzi się jeść proste i czyste potrawy bez słodkiego posmaku by się odzwyczaić również psychicznie od cukru.

Odpowiedz
Ola

Teoretycznie podczas adaptacji by ją usprawnić i przyspieszyć należy unikać nabiału, orzechów, mąki, mleczka i śmietanki kokosowej. Raz na tydzień taka bułeczka wliczona w makro nie powinna zaburzyć adaptacji 😉

Odpowiedz
Cha

Piekłem wczoraj, wyszły w smaku mogą być ale u mnie trochę wyszło inne makro. Jak je wyliczyłaś. U mnie przed pieczeniem wyszło
Kalafior 350g
W 12 T3.1 B6.6
Jaja 5 sztuka
W5.5 T55 B65
Mąka kokosowa 100g
W26 T8.5 B19
Co daje razem
W43.5 g T 66.6 B 90.6
Cała masa przed pieczeniem około 750(+cebula) po upieczeniu wyszło 510g 250g wyparowało podczas pieczenia . Jak wyliczyć z tego makro w 100g . Pozdrawiam

Odpowiedz
Ola

Osobiście staram się nie poddawać obróbce termicznej orzechów i nasion. Inna sprawa to konsystencja i włściwości tych dwóch mąk więc zamiana 1:1 na pewno nie wchodzi w grę 😉

Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *