BATONIKI ORZECHOWE BEZ PIECZENIA (keto, LCHF, paleo, optymalny, bez glutenu, laktozy i cukru)

Batoniki orzechowe to deser, który bardzo przypadł nam do gustu. Idealnie zastępuje sklepowe batoniki więc moja córka z chęcią zabiera je do szkoły. Jest w nich wszystko to, co lubimy czyli orzechy pecan, słonecznik, masła orzechowe, czekolada i olej kokosowy. Są nie tylko smaczne, ale i bardzo sycące. W dodatku nie zawierają cukru i słodzików, więc można śmiało dodać sobie tej zdrowej energii w ciągu dnia 🙂

Składniki:

Polewa czekoladowa:

  • 100 g oleju kokosowego
  • 50 g kakao w proszku
  • 100 g gorzkiej czekolady (u mnie 91%)

Zmiel w blenderze 200 g nasion słonecznika oraz orzechy pecan.

Do masy dodaj miękki olej kokosowy, mąkę kokosową, wanilię, pozostałe niezmielone nasiona słonecznika oraz ulubione masła orzechowe. U mnie w tych batonikach sprawdza się masło migdałowe i z orzechów macadamia. Całość dokładnie wymieszaj.

W razie potrzeby dodać mąki kokosowej lub tłuszczu tak aby uzyskać konsystencję jak przy robieniu babki z piasku (nie za sucha i nie za mokra).

Masę wyłożyć w płaskiej formie lub pojemniku i mocno docisnąć a następnie wstawić do lodówki.

Przygotować polewę rozpuszczając w rondelku olej kokosowy i gorzka czekoladę. W trakcie dodać kakao i dokładnie wymieszać.

Polewę wylać na masę czekoladową. można posypać pokruszonymi orzechami lub wiórkami kokosowymi.

Całość schłodzić w lodówce w zależności od potrzeby przez 30-40 minut.Jeśli nie zastygnie w tym czasie to można trzymać dłużej lub wstawić do zamrażarki.

Gotowy blok pokroić na batoniki o dowolnej wielkości.

Smacznego!

BTW całości bez słodzików i cukru: 800 g, 5220 kcal, B 99 g, T 480 g, W 93 g, W 100 g: 553 kcal, B 12 g, T 60 g, W 12 g, przy 16 szt batoników po 50 g w 1 batoniku: 277 kcal, B 6 g, T 30g, W 6 g.

 

13 komentarzy

B.

Olu, czy można tu zastąpić mąkę kokosową mąką migdałową? Ten smak kokosa bardzo mi wszędzie przeszkadza.

Odpowiedz
Ajdee

Pychota I latwo sie robi! „Niestety” zjadlam dzisiaj juz 4… 🙂

Co za ulga, ze po poludniu czeka mnie solidny trening 🙂

Dziekuje za fajny przepis!

Odpowiedz
Ola

Cieszę się, że przypadły ci do gustu 😉 Niech idą na zdrowie (tylko w umiarkowanej ilości 😉 ) i polecam się na przyszłość 😉

Odpowiedz
Ola

Osobiście jestem przeciwniczką keto deserów na adaptacji czy redukcji. Polecam bogate odżywczo posiłki, dużo zieleniny by dostarczyć nie tylko kalorii ale i czegoś więcej 😉

Odpowiedz
Olek

Hej,
Trzy szybkie pytania:
1. Czy nasiona słonecznika mogę zastąpić masłem słonecznikowym od KFD?
2. Czy pekany mogę zastąpić włoskimi
3. Znasz może jakiś utwardzacz który pozwoli zabierać takie batoniki na wycieczki?

Z góry dzięki!

Odpowiedz
Ola

1. Masło słonecznikowe może być zbyt rzadkie a ja tutaj część dodaje nie zblendowaną dla chrupkości.
2. Oczywiście włoskie mogą być choć maja nieco inne makro ale można zamienić.
3. Niestety naturalne tłuszcze jak olej kokosowy, masło czy smalec w temperaturze pokojowej są miękkie więc nie mam pojęcia czym to utwardzić ale moja córka zabiera czasem w lunch boxach do szkoły i nie płyną 😉

Odpowiedz
BackToLife*

Hej, wygląda super i na pewno zrobię.
Tylko mam pytana:
Czym zastąpić orzechy pekan?
Gdzie kupujesz wszelkie orzechy?

Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *